Зміст
CMS, або система керування контентом – фундамент кожного онлайн-бізнесу. OpenCart — CMS платформа, яку спеціально для інтернет-магазинів створив та підтримує незалежний розробник Деніел Керр. У 2014 році OpenCart стала найпопулярнішою платформою eCommerce в Китаї, а в серпні 2015-го на ній працювало вже майже 6,5% інтернет-магазинів у всьому світі. За кількістю користувачів OpenCart випередила OSCommerce, ZenCart та Shopify і вийшла на третє місце, поступаючись лише WordPress WooCommerce та Magento.
Головне про CMS OpenCart
Перші версії OpenCart містили обмежений набір функцій онлайн-магазину – просту панель адміністрування та функціонал управління товарами та замовленнями. На платформі можна було створювати сторінки товару з цінами та характеристиками, ділити їх на категорії та завантажувати зображення. Система дозволяла здійснювати та обробляти замовлення, а також контролювати їх виконання. Після розширення функціоналу збільшилася кількість платіжних шлюзів, мультимовна підтримка та можливості SEO. Популярність OpenCart визначається широким набором функцій та численним співтовариством, яке підтримує та розвиває проект. Розробники та користувачі постійно вдосконалюють платформу та створюють нові теми та модулі. OpenCart – CMS-платформа з open-source. Це означає, що всі користувачі можуть вносити будь-які зміни до її відкритого коду. Крім того, платформу можна завантажувати безкоштовно та без дозволу розробників. Найчастіше встановлено на сервер CMS недостатньо для роботи повноцінного онлайн-магазину — це лише основа сайту з базовим функціоналом продажів, яку потрібно доопрацьовувати та доповнювати необхідними модулями.
Незважаючи на наявність низки недоліків, магазин на OpenCart – практичний вибір для онлайн-бізнесу, особливо малого та середнього.
Функціональні можливості OpenCart
Платформа Opencart пропонує безліч вбудованих функцій для створення будь-якого eCommerce-проекту, підходить і для невеликого магазину, і для повноцінного торгового майданчика. У базовій версії Opencart доступні такі функції :
- зручна адміністративна панель з інформацією на замовлення, продаж та покупців, управлінням кількома магазинами з однієї панелі;
- широка аналітика зі звітами про переглянуті та куплені товари;
- можливість додавання різних параметрів кожного товару;
- розміщення необмеженої кількості товарних позицій, зручне поділ на категорії та підкатегорії, сортування продуктів за рейтингами та цінами, фільтри за категоріями;
- можливість продажу цифрових продуктів;
- розміщення оглядів, питань та коментарів;
- вбудований механізм партнерського просування “affiliate marketing”;
- мультивалютність, мультимовність та самостійне додавання потрібної мови;
- програми лояльності та нарахування бонусів на подальші покупки;
- можливість пропозиції знижок, промокодів та подарункових сертифікатів;
- інтеграція з Google Analytics та системами управління взаємовідносинами з клієнтами;
- можливість створення резервної копії сайту та повного відновлення через адмінпанель;
- відправка email-повідомлень для клієнтів, оформлення підписки на товари та послуги;
- інтеграція з сервісами оплати та доставки.
У стандартний набір функцій входить використання однієї з 36 вбудованих платіжних систем, також можна встановити будь-яку іншу оплату. Базовий набір функцій можна розширити за рахунок великої кількості плагінів та модулів. Додаткові опції входять порівняння та показ подібних товарів, новинок та бестселерів, швидкий чекають, розсилка SMS, чат з покупцями та інші можливості.
Як вибрати шаблон для OpenCart: критерії та правила безпеки
Дизайн вашого магазину — інтерфейс, колірна гама, порядок розташування блоків із текстами та зображеннями залежить від шаблону, який ви оберете. На платформі Opencart доступний широкий вибір безкоштовних шаблонів, які поступаються платним лише ступенем унікальності. Ціна преміальних шаблонів коливається в інтервалі від $20 до $100, причому куплену тему ви можете застосувати до кількох магазинів. При виборі шаблону зверніть увагу на такі критерії :
Перед встановленням шаблону з неперевіреного джерела перевірте розширення файлу. Модулі шаблонів повинні бути запаковані в RAR або ZIP-архіви, файли з іншими розширеннями можуть виявитися вірусами.
Модулі для Opencart
Модулі для Opencart допомагають автоматизувати роботу сайту, підвищують його рейтинг, забезпечують зручність управління та SEO, спрощують експорт продуктів та процес замовлення, оплати та доставки. Серед популярних модулів, які використовують власники онлайн магазинів, можна виділити наступні: CyberStore, Модуль автоматичної обробки прайс-листів v.9.5. та OCFilter – модуль фільтра товарів 4.8.0.19.1.
CyberStore
CyberStore — адаптивний універсальний шаблон із україномовною версією та сумісністю з Opencart.pro 2.3. Включає більше 25 корисних модулів та 200 налаштувань, 12 колірних схем та 22 схеми для головної сторінки. CyberStore дозволяє здійснювати швидке замовлення в один клік та просту авторизацію клієнта. Для зручності покупців реалізовані функції показу новинок, пошуку та поділу товарів за категоріями, зворотного дзвінка, відгуків про магазин та продукти. Крім того, у шаблоні CyberStore реалізовані такі функції: переглянуті товари, слайдшоу, автопідбір товарів, швидкий перегляд, стіна виробників та категорій, редактор товарів та інші. Регулярна вартість шаблону – $53, у період проведення акцій – від $45 за кожну копію.
Модуль автоматичного оброблення прайс-листів v.9.5.
Модуль включає набір програмного забезпечення для наповнення та супроводу інтернет-магазинів на базі Opencart. Модуль дозволяє :
- завантажувати товари з будь-яких веб-сайтів безпосередньо в магазин, імпортувати та обробляти прайс-листи у заданий час;
- одномоментно виконувати парсинг товарів окремими частинами з різних сайтів, у тому числі їх назви, коди, зображення, описи, характеристики та ціни;
- імпортувати з прайс-листів до магазину нові позиції, оновлювати ціни та залишки;
- в автоматичному режимі обирати постачальника з мінімальною ціною та встановлювати вартість за результатами аналізу цін конкурентів;
- завантажувати товари з YML, XML, CSV, XLS та XLSX прайсів.
Модуль виконує різноманітні операції з обробки та завантаження даних, створює універсальні SEO-шаблони, SEO-дані та SEO-url, унікальні описи товарів за заданим шаблоном, підтримує склад магазину та ще близько 20 корисних функцій. Регулярна вартість шаблону – $39 за кожну копію.
OCFilter – модуль фільтру товарів 4.8.0.19.1
За допомогою модуля OCFilter можна реалізувати функцію фільтру товарів за всіма важливими показниками, у тому числі за ціною, виробниками, наявністю та надходженням із зазначенням часу, знижками та акціями, вагою, габаритами та іншими параметрами. Вартість модуля – $39.
Ціна модулів Opencart
Вартість модулів Opencart залежить від складності, кількості та затребуваності функцій, репутації розробників та інших факторів. Багато модулів для платформи пропонуються безкоштовно, проте не всі з них якісно встановлюються на платформу та підтримують її нові версії. Вартість найпростіших платних модулів, таких як модуль закупівельної ціни та модуль найновіших продуктів із завантаженням AJAX стартує з $8. Ціна високоякісних модулів для інтернет-магазину з широким набором функцій завантаження товарів, управлінням прайс-листами, підтримкою систем оплати та сервісів доставки, категорій товарів і постачальників, може досягати $100.
Як розробити інтернет-магазин на OpenCart
Щоб розробити інтернет-магазин на базі eCommerce платформи OpenCart, виконайте такі операції:
- виберіть план – безкоштовний базовий або платний Pro;
- виберіть хостинг із двох варіантів, які пропонує OpenCart: HostGator та SiteGround;
- зареєструйте обліковий запис та доменне ім’я на сайті OpenCart;
- встановіть OpenCart на сервер;
- виберіть та встановіть необхідні модулі;
- виберіть та встановіть платіжні системи;
- налаштуйте параметри магазину;
- додайте до магазину товари;
- настройте способи доставки.
Для успішної торгівлі недостатньо налаштувати магазин та розмістити у ньому товари. Також необхідно створювати та розміщувати корисний контент, просувати магазин через соціальні мережі та інші канали.
Оптимізація сайту на Opencart
Позиція інтернет-магазину в пошуковій видачі — один із ключових факторів його ефективності. Найчастіше виникає ситуація, коли сайт правильно «зібраний» та запущений, а покупці його не бачать. Це означає, що магазин не оптимізований для пошукових систем. Під оптимізацією інтернет-магазину на Opencart мають на увазі виконання низки робіт, які покращують сайт з погляду пошукових систем та підвищують його позицію у видачі. Оптимізація сайту на Opencart включає наступні операції:
- Вибір ключових слів і фраз. Підготуйте список запитів, які можуть ставити ваші потенційні покупці. За допомогою AdWords перевірте популярність ключових слів зі списку. Виконайте аналіз конкурентів та визначте, на чому вони фокусуються. Використовуйте сервіси Key collector, Keyword Tool, Rush-analytics та Google Trends.
- Кластеризація. Зібравши ключові слова та фрази, згрупуйте їх за схожістю топів видачі Google. Розмістіть групи на різних сторінках сайту. Для кластеризації ключових фраз скористайтеся онлайн-сервісом Serpstat.
- Оптимізація сайту під запити із семантичного ядра. Підготуйте посадкові сторінки відповідно до ключових запитів семантичного ядра. Для цього розробте та розмістіть унікальний корисний контент із ключовими словами та фразами.
- Аудит сайту Ефективне SEO сайту на Opencart передбачає проведення ретельного аналізу його стану та оцінки швидкості роботи, виявлення помилок та дублів. Провести аудит допоможуть спеціальні інструменти, такі як Google Search Console, Screaming Frog SEO Spider, Netpeak Checker, PageSpeed Insights, Gtmetrix та інші сервіси та програми.
- Налаштування friendly URL. Кожен користувач повинен розуміти, на яку сторінку потрапить під час переходу на веб-адресу, і мати можливість відстежувати свій маршрут. Скориставшись спеціальним плагіном платформи OpenCart, ви зможете створити людинозрозумілі URL.
- Налаштування Sitemap.xml або карти сайту. Sitemap.xml — список сторінок, які індексуються пошуковими системами. Завдяки карті сайту пошуковики, такі як Google, більш ефективно сканують сайт і визначають найважливіші з погляду власника сторінки та файли. Запустивши модуль ocStore, вбудований в OpenCart, і відзначивши на ньому важливі для вас сторінки, ви створите карту сайту для пошукової системи Google.
- Швидкість завантаження. Перевірте швидкість завантаження вашого магазину та фактори, що її уповільнюють, за допомогою Google Pagespeed Insights. Для підвищення оптимізуйте зображення та файли з розширеннями «.html», «.js» і «.css».
- Адаптація магазину для мобільних пристроїв. Перевірте мобільні версії сайту за допомогою сервісів Google DevTools, Mobile-Friendly Test та Resizer. Усуніть виявлені недоліки та дефекти.
- Внутрішня перелінковка. Логічно побудована структура посилань всередині ресурсу забезпечує правильне розпізнавання контенту та ефективну індексацію пошуковими системами. Перевірте правильність перелінків за допомогою інструмента аналізу внутрішніх посилань Google Search Console та Google Analytic.
Оптимізація інтернет-магазину на Opencart є серйозним завданням, а кожна помилка може істотно знизити його відвідуваність. Якщо сумніваєтеся у своїх силах та компетенціях – рекомендуємо звернутися до фахівців.
Альтернатива OpenCart: WordPress/WooCommerce та переваги та недоліки
WordPress з розширенням WooCommerce – лідер серед CMS-платформ для створення інтернет-магазинів. OpenCart за популярністю посідає третє місце у світі. У обох систем керування контентом є переваги та недоліки. Порівнюємо WordPress/WooCommerce та OpenCart.
OpenCart
OpenCart – зручна та інтуїтивно зрозуміла платформа для магазину з помірним трафіком. Має широкий спектр можливостей та може бути встановлена без попереднього створення веб-сайту.
WordPress/WooCommerce
WordPress/WooCommerce – лідер на ринку рішень для інтернет-магазинів. WooCommerce – безкоштовний додаток до WordPress з великими можливостями персоналізалізації та широкою функціональністю.
Висновки. WooCommerce – зручний варіант для новачків, а OpenCart – для фахівців з технічними знаннями та навичками програмування. Використовуйте OpenCart, якщо хочете запустити невеликий магазин із мінімальними вимогами до налаштування. Якщо планувати масштабувати бізнес, скоріше підійде WooCommerce із необмеженою кількістю плагінів, скінів та модулів.
Що краще: OpenCart VS Хорошоп
CMS Хорошоп як платформу для створення інтернет-магазинів із готовим дизайном почали розробляти в Україні у 2014 році. Послуги платформи отримують за передплатою. Магазини на базі Хорошоп включають інтеграцію з сервісами оплати, доставки, маркетплейсами та CRM. Сьогодні на Хорошопі працює близько 3% українських eCommerce сайтів – це четверта за популярністю платформа для створення онлайн-магазинів в Україні. Серед користувачів платформи компанії Prostor, ЖЖУК, CCC, Voronin, MasterZoo та інші. Порівняли OpenCart і Хорошоп за такими показниками :
Висновки: Хорошопу бракує бюджетних рішень та функцій, проте цей мінус перекривається українською локалізацією, оперативною техпідтримкою, ефективною SEO-оптимізацією та SMM. Платформа підходить для швидкого створення стандартних інтернет-магазинів без допомоги.
Відповіді на найпопулярніші запитання
Першу версію платформи OpenCart для приватної американської компанії Walnut Creek CDROM у 1998 році написав Крістофер Манн, проте сьогодні нею володіє і вважається творцем британський розробник Деніел Керр.
Система керування контентом OpenCart найбільше підходить для створення малих та середніх інтернет-магазинів.
Обидві CMS мають переваги та недоліки. WordPress є багатозадачним продуктом, який можна використовувати для розробки блогів та створення eCommerce сайтів. OpenCart спеціально розробляли для інтернет-магазинів. WordPress із розширенням WooCommerce краще використовувати для великих інтернет-магазинів. OpenCart у базовій версії пропонує більше можливостей, проте для розширення функціоналу потрібні досвідчені програмісти.
Ocstore – модифікована версія OpenCart з додатковими функціями та розширеннями, оптимізована під російськомовний ринок. Основні відмінності: функціонал Ocstore доповнено пакетом SEO для підвищення позиції сайту в пошуковій видачі, розширено адміністративну частину магазину, додано модулі оплати місцевих банків та розсилку sms-повідомлень, а також видалено дублі посилань.
Щоб зайти до адмінпанелі Opencart, необхідно відкрити браузер, ввести URL-адресу свого магазину Opencart і клацнути клавішу Enter.
Щоб дізнатися, яка версія OpenCart у вас встановлена, зайдіть в адмінпанель сайту і прокрутіть сторінку в низ, де зазвичай знаходяться копірайти. Найчастіше там можна побачити встановлену версію движка.
Вартість самостійного створення інтернет-магазину на OpenCart вимірюється лише витраченими зусиллями та часом. Ціна розробки сайту на OpenCart на замовлення розраховується в індивідуальному порядку і залежить від багатьох факторів, насамперед обсягу та складності ресурсу. Середні розцінки на створення eCommerce сайту на OpenCart становлять від $2,5 тис. за Landing page до $5 тис. за типовий інтернет-магазин та $20 тис. за індивідуальний проект.
Якщо ви бажаєте, щоб ваш магазин був на перших місцях у видачі, був зручним для покупців і приносив вам прибуток — зверніться до спеціалістів веб-студії IFISH. Щоб замовити інтернет-магазин OpenCart, а також отримати розрахунок його вартості в залежності від ваших вимог, зв’яжіться з нами .
Оцініть матеріал
Натисніть на зірку, щоб оцінити!
Немає голосів
Кількість голосів:
Середня оцінка / 5