CMS для інтернет-магазину

Онлайн-торгівля переживає швидке зростання, яке, на думку експертів, продовжиться протягом поточного десятиліття. За даними iForum-2023, ринок eCommerce в Україні перевищує 150 млрд грн, а його частка у загальному торговому виторгу становить 11%. Темпи зростання українських продажів в інтернеті випередили світові, помітно зросла частота покупок та кількість замовлень із мобільних пристроїв. Левова частка онлайн-покупок здійснюється через інтернет-магазини та мобільні програми, які працюють на платформах CMS.

CMS для інтернет-магазину: що таке?

CMS, або система управління контентом – програмний продукт, який дозволяє створювати та публікувати інтернет-магазини та інші торгові майданчики, а також розміщувати контент, виконувати просування та аналіз результатів діяльності. Часто CMS також називають движком сайту. Завдяки CMS ви можете керувати всім вмістом інтернет-магазину, у тому числі сторінками товарів, системами доставки та прийому платежів, маркетинговими та іншими інструментами з єдиного інтерфейсу. Затребуваність CMS підтверджує статистика: у 2011 році системи управління контентом використовувало менше 24% веб-сайтів, а в 2022 році вже близько 67% або 1,2 млрд сайтів у всьому світі.

Критерії для вибору двигуна для інтернет-магазину

Починаючи розробляти інтернет-магазин, багато користувачів стикаються з проблемою вибору CMS. До факторів, на які необхідно звернути увагу в першу чергу, відносяться:

  • тип CMS;
  • легкість встановлення та управління;
  • функціональність;
  • можливості інтеграції та доступні варіанти оплати;
  • маркетинг та SEO;
  • платна чи безкоштовна, вартість платної, можливі додаткові витрати;
  • зручність особистого кабінету та кошика;
  • популярність над ринком.

Розберемо перелічені критерії докладніше.

Типи CMS

Всі платформи для створення сайтів ділять на коробкові та хмарні, з відкритим та закритим кодом та CMS, а також кастомні (створені за індивідуальним замовленням). Коробкова CMS є набір програм, які користувач завантажує на хостинг або свій сервер з офіційного сайту CMS. Функціонал більшості коробкових CMS обмежений, а для його розширення встановлюють додаткові модулі та плагіни. Хмарна CMS – двигун, встановлений на хостингу розробника. Користувач отримує доступ до платформи після вибору та замовлення певного тарифного плану. У кожному тарифному плані передбачено різні пакети функцій і модулів, а зміни функціоналу необхідно перейти в інший тариф. Відкритий код означає, що CMS може змінювати будь-який користувач. Тому в двигунах з відкритим кодом регулярно з’являються нові модулі та плагіни. Крім того, у них швидше виявляють та виправляють недоліки та вразливості. Найпопулярніші CMS серед платформ з відкритим кодом – WordPress, OpenCart та Magento. Користувачі CMS із закритим вихідним кодом не можуть вносити до ПЗ зміни та не передбачені розробником налаштування, оскільки вихідний код залишається прихованим. До переваг таких платформ належать безпека, стабільна робота та спеціалізована підтримка клієнтів. Використовуючи спеціально створену CMS , ви отримуєте продукт з нуля і повністю адаптований під ваші вимоги. Такі проекти розробляють спеціалізовані агенції з висококваліфікованим персоналом. У порівнянні з CMS з відкритим вихідним кодом, індивідуально створена платформа найчастіше дорожча, а вартість залежить від ваших вимог та бізнес-потреб.

Легкість встановлення та управління

Це скоріше суб’єктивний параметр, який залежить від досвіду користувача та використання попередньої платформи. Початківцям, як правило, легше працювати з WordPress, ніж із OpenCart або Joomla.

Функціональність

Вибираючи CMS, орієнтуйтеся на можливості оптимізації та масштабування, інтеграцій та налаштувань користувача, кількості вбудованих та доступності зовнішніх інструментів, варіантів оформлення та адаптивності.

Можливості інтеграції

Для ефективної роботи інтернет-магазину необхідні інтеграції з різними інструментами, насамперед із сервісами оплати, доставки та CRM-системою (системою управління взаємовідносинами з клієнтами). За відсутності модуля оплати сучасний інтернет-магазин повноцінно працювати не зможе, а без інструментів аналітики буде важко приймати правильні рішення, запускати рекламні кампанії та займатися просуванням. Інтеграція з CRM дає можливість об’єднати дані про ліди, замовлення, складський та фінансовий облік. Також не менш важливою є інтеграція зі службами доставки. Найбільш популярні інтеграції зазвичай реалізовані в базових функціях CMS або здійснюються через встановлення спеціальних модулів (платних або безкоштовних).

Маркетинг та SEO

Для ефективних продажів недостатньо налаштувати інтернет-магазин та наповнити його товарами. CMS має включати набір інструментів маркетингу та пошукової оптимізації. До їх списку входять:

  • внутрішня оптимізація сайту для пошукових систем – налаштування URL-адрес, додавання тегів title і description, генерацію файлів sitemap і robots;
  • наповнення сайту контентом для залучення цільової аудиторії;
  • робота із поведінковими факторами для оптимізації ключових показників ефективності бізнесу;
  • можливість використання спецпропозицій, промокодів, персональних знижок та акційних цін;
  • контактні форми та чат, які можуть знадобитися для проведення консультацій або відповідей на питання покупців під час продажу складної побутової техніки, ексклюзивних або дорогих продуктів;
  • підключення Google Analytics, Facebook Pixel та Facebook Conversion API;
  • функції динамічного ремаркетингу Google як один із основних каналів отримання трафіку.
CMS повинна включати функціонал, який дозволить з мінімальними витратами швидко та легко оптимізувати магазин під вимоги Google.

Платна чи безкоштовна

Платні CMS часто пропонують ширший спектр функцій та можливостей, таких як просунута аналітика, розширені інструменти безпеки, технічна підтримка та додаткові модулі. Однак багато безкоштовних CMS також надають базові функції, яких буде достатньо для деяких сайтів. Крім того, платні CMS зазвичай пропонують більш високий рівень підтримки користувачів, а також регулярні оновлення системи безпеки та функціоналу. У той час як безкоштовні CMS зазвичай покладаються на спільноту розробників для підтримки та оновлення.

Зручність особистого кабінету та кошика

Наявність особистого кабінету означає додаткові зручності для покупців, такі як:

  • можливість відстеження покупок, замовлень та їх статусу, порівняння товарів;
  • економія часу клієнтів – їм достатньо один раз заповнити форму і надалі просто заходити для повторних замовлень;
  • збереження даних платіжної картки, місця доставки та телефону.

Функціональний кошик повинен включати такі розділи:

  • фотографії доданих до неї товарів з назвами, короткими характеристиками, кількістю, цінами за одиниці товарів та загальною вартістю замовлення;
  • можливість редагування замовлення або його частини, а також повне або часткове видалення;
  • перехід до оплати чи продовження покупок;

Обов’язкові атрибути кошика – дата та вартість доставки, поле для промокоду, а також велика та помітна кнопка підтвердження та оплати замовлення.

Популярність на ринку

Чим популярніша платформа, чим більше у неї співтовариство, тим вища її підтримка і більше доступних готових шаблонів і модулів. Для популярної CMS завжди простіше знайти необхідні розширення, теми, а також виконавців, легше отримати допомогу та відповіді на запитання. Крім того, чим більше людей використовує та тестують платформу, тим швидше виявляються та усуваються недоліки та вразливості.

Популярні CMS для інтернет-магазину

У трійку найпопулярніших e-commerce платформ входять WordPress з розширенням WooCommerce та Magento та OpenCart.

WordPress/WooCommerce

WordPress/WooCommerce — лідируюча CMS-платформа з часткою ринку понад 64%. Це безкоштовна система управління контентом з відкритим вихідним кодом, яка відрізняється гнучкістю, простотою, розширеними можливостями для SEO та SMM, багатоканальною інтеграцією та масштабованістю. WordPress/WooCommerce дозволяє :

  • легко та без обмежень налаштовувати магазин та гнучкі безпечні платежі;
  • приймати різні кредитні картки, використовувати платіжні шлюзи та допоміжні депозити;
  • керувати замовленнями із сучасного інтерфейсу;
  • створювати мобільні програми для iOS та Android;
  • отримувати доступ до колекції безкоштовних та платних розширень для покращення магазину, маркетингової інтеграції, багатоканального використання та різних точок продажу;
  • управляти категоріями товарів, створювати та редагувати сторінки;
  • продавати у кількох каналах (у тому числі B2B), а також у різних валютах.

До переваг платформи відносять безліч безкоштовних функцій розширення WooCommerce, легке налаштування тем, швидке завантаження та роботу, необмежену кількість продуктів, велику кількість додаткових модулів, повний контроль над контентом та простий UI/UX.

Серед мінусів WordPress/WooCommerce – досить висока вартість деяких розширень, необхідність вносити регулярну плату за хостинг та домен, а також часті випадки відставання WooCommerce плагіна від оновлень WordPress.

Magento

Magento – одна з провідних платформ з відкритим вихідним кодом мовою PHP. Щорічно у всьому світі через сайти на Magento продається товарів більш ніж на $100 млрд, а спільнота платформи налічує понад 300 тис. розробників. Magento використовує безліч брендів та рітейлерів, таких, як Nike, Samsung, Nestle та Xiaomi. Власник платформи – компанія Adobe. Платформа підтримує бізнес всіх розмірів, відповідає більшості потреб та інтегрується з багатьма сторонніми розширеннями.

Серед функціональних можливостей Magento :

  • персоналізація контенту, рекламних акцій та досвіду покупок для клієнтів;
  • доступне стимулювання залучення та продажів;
  • легкість створення, перегляду та планування контенту;
  • керування кількома магазинами через інтуїтивно зрозумілий та зручний інтерфейс;
  • безліч адаптивних та SEO-оптимізованих вбудованих тем;
  • підтримка багатоканального маркетингу; інтеграція з функціями B2B;
  • інтелектуальне управління запасами та замовленнями.

Висока вартість розробки та підтримки магазину на базі Magento передбачає його використання переважно для масштабних проектів.

До переваг цієї платформи належать :
  • модульна архітектура та широкі можливості масштабування;
  • висока продуктивність та стійкість до навантажень;
  • оптимізація для CDN та готовність до хмарної роботи;
  • зручний інтерфейс та багатий функціонал управління каталогом, цінами, обробкою замовлень, маркетингом, логістикою та іншими завданнями;
  • множина розширень для автоматизації;
  • якісна синхронізація зі сторонніми сервісами, готові рішення для інтеграції з CRM-системами, платіжними сервісами та службами доставки;
  • розширені можливості SEO-оптимізації: чистий HTML-код, правильна розмітка сторінок та інші інструменти успішної індексації та підвищення позиції сайту у пошуку;
  • шифрування конфіденційних даних та підтримка протоколів безпечного з’єднання;
  • адаптація під мобільні пристрої та коректне відображення у всіх популярних браузерах, багатомовність та мультивалютність.
Недоліки Magento зводяться до складності використання непідготовленим людям та високою вартістю від $1998 на місяць. Крім того, CMS пред’являє високі вимоги до хостингу, а складна панель адміністратора та труднощі у доопрацюванні дизайну змушують користуватися послугами розробників. Також Magento відрізняється слабкою локалізацією для українського ринку та обмеженою підтримкою українських сервісів оплати та доставки.

OpenCart

OpenCart – третя за популярністю у світі безкоштовна eCommerce-платформа з відкритим вихідним кодом. Щоб користуватися базовим функціоналом платформи, достатньо встановити, вибрати шаблон і додати товари. OpenCart пропонує більше 14 тис. розширень і тим для інтернет-магазину будь-якої складності, інтегрується з більш ніж 20 платіжними шлюзами та майже 10 способами доставки. Доступні функції OpenCart для інтернет-магазинів :

  • огляд замовлень, продажів, клієнтів та аналітики продажів з панелі адміністратора;
  • окремий доступ для різних користувачів та груп;
  • керування кількома магазинами з єдиного інтерфейсу;
  • вбудована партнерська система, знижки, купони та спеціальні пропозиції;
  • створення власних резервних копій та відновлення.
Серед головних переваг OpenCart можна виділити безкоштовне використання, швидкий запуск магазину з базовими функціями, широке масштабування, спеціальні функції кошика, гнучку роботу з різними платіжними системами та зручне адміністрування для недосвідчених користувачів.
До мінусів платформи відносять недостатній функціонал та застарілі теми у базовій версії, слабка система безпеки та збої у роботі. Платформа відповідає потребам великих магазинів, а адаптації під власні завдання необхідні навички веб-разработчика.

Топ-3 CMS-рішення для інтернет-магазину в Україні

Статистика використання CMS для інтернет-магазинів в Україні показує, що найбільшою популярністю користується платформа WordPress – на ній побудовано майже 62%, а в інтеграції з WooCommerce Checkout – близько 72% сайтів. Друге місце займає OpenCart із часткою понад 13%, а третє – Joomla із 11% магазинів. Joomla — зручна та універсальна система керування контентом з відкритим вихідним кодом та різноманітними налаштуваннями.

Переваги використання Joomla включають :
  1. зручність для користувача – платформа проста у використанні та навігації, у тому числі для новачків;
  1. універсальність — CMS Joomla можна використовувати для створення різних веб-сайтів, як для малого бізнесу, так і для середніх і великих онлайн-магазинів;
  1. гнучкість – платформа пропонує простий у роботі дизайн для користувачів з базовими знаннями HTML, крім того, з нею працюють розробники з відносно невисоким рейтом;
  1. можливості SEO – платформа включає вбудовані інструменти SEO і може бути покращена за допомогою спеціальних розширень.
Як і більшість CMS, Joomla має ряд недоліків, серед яких :
  • повільне завантаження на простих сайтах через складний код програми та технічні особливості;
  • бібліотека розширень та налаштувань Joomla менш різноманітна порівняно з іншими популярними платформами – це змушує розробників створювати власні рішення для конкретних потреб;
  • Часті оновлення платформи можуть призвести до сумісності з доступними розширеннями.

Крім того, користувачам Joomla доводиться нести додаткові витрати – платформа вимагає оплати за доступ до преміум-функцій, таких як цілодобова підтримка хостингу, власні доменні імена та SSL-сертифікати.

Розробка інтернет-магазину на фреймворках Laravel, Yii та Symfony

Фреймворками (від framework «кістяк, каркас, рама; структура») називають набір програм, які становлять основу різних додатків і значно прискорюють процес розробки. Для створення інтернет-магазинів підходять різні фреймворки, у тому числі Laravel, Yii та Symfony.

Laravel

Laravel – це веб-фреймворк PHP з відкритим вихідним кодом, розроблений у 2011 році на Symfony. Laravel створили як альтернативу платформі CodeIgniter, в якій відсутні важливі функції, такі як вбудована підтримка автентифікації та авторизації користувачів. За даними Google Trends, популярність Laravel значно випереджає інші фреймворки. Затребуваність фреймворку обумовлена такими факторами :

  1. Підтримка об’єктно-орієнтованого синтаксису, що робить структуру коду високоорганізованою.
  2. Надійною вбудованою системою безпеки, автентифікації та авторизації. Laravel забезпечує перевірку електронної пошти, шифрування, хешування, скидання пароля та інші засоби захисту.
  3. Наявність системи пакетів, які допомагають автоматизувати безліч процесів, створювати індивідуальні рішення та автоматизувати однотипні завдання.
  4. Наявність модульних тестів, які забезпечують інтеграцію різних механізмів тестування та прискорюють налагодження.
  5. Висока продуктивність і швидкість, простий в управлінні адміністративною панеллю.
  6. Широким співтовариством розробників та активною підтримкою.

На Laravel ви зможете створити унікальний онлайн-магазин для роздрібного та оптового продажу, інтегрувати зовнішній колл-центром та внутрішню CRM. Чисті API дозволять впровадити різноманітні платіжні системи та послуги доставки, бухгалтерські програми та інструменти автоматизації роботи з клієнтами. Завдяки тому, що паролі не зберігаються у текстовому форматі, ви забезпечите повну безпеку власних та клієнтських даних.

Yii

Yii – фреймворк з відкритим вихідним кодом, створений мовою PHP у 2008 році. Чітка та легка об’єктно-орієнтована структура з покращеними механізмами кешування забезпечує високопродуктивну роботу різних додатків із високим трафіком, у тому числі CMS для eCommerce порталів індивідуальної розробки. Генератор коду класів (Gii) забезпечує швидку розробку шаблонів та модулів. Вбудовані функції захисту, у тому числі хешування паролів bcrypt, шифрування, системи автентифікації та авторизації, захисту від міжсайтового сценарію (XSS), підробок міжсайтових запитів (CSRF) та інших типів атак забезпечують безпеку даних власника та клієнтів. Проста чітка структура та документація забезпечують надійне використання фреймворку як основу для інтернет-магазину будь-якої складності. Завдяки наявності шаблону проектування MVC (Модель-Подання-Контролер) немає необхідності розробляти кожен модуль окремо – фреймворк генерує їх автоматично. Крім того, велика спільнота розробників Yii забезпечує якісну підтримку та швидкі відповіді на запитання.

Symfony

Symfony – платформа з відкритим вихідним кодом та широкими можливостями налаштування, багатою екосистемою бібліотек та готових пакетів для різноманітних eCommerce проектів. Модульність Symfony дозволяє швидко адаптуватися до нових трендів. Завдяки наявності гнучких та масштабованих модулів оплати та доставки фреймворк використовують лідери онлайн-ринку компанії Amazon та Alibaba. Symfony забезпечує зручність покупок Shopify, провідної платформи, де по всьому світу працюють сотні тисяч онлайн-магазинів. Серед переваг Symfony :

  • швидка розробка магазину та зниження витрат завдяки поділу фреймворку на окремі пакети, які можна конфігурувати та використовувати необмежену кількість разів;
  • швидке завантаження сторінок;
  • вільне використання різноманітних пакетів та компонентів для створення оптимальної архітектури, зменшення кількості вразливостей;
  • можливість використання Symfony для створення масштабованих проектів;
  • підтримка більшості баз даних, що забезпечує ширше застосування проти іншими платформами.

Symfony — найстаріших із найпопулярніших фреймворків, тому він налічує безліч якісної документації та численну активну спільноту.

Як створити інтернет-магазин на фреймворку

Створення інтернет-магазину на фреймворках Laravel, Yii та Symfony починається з визначення потреб та ретельного планування. Потім дизайнери проекту визначають майбутню архітектуру магазину та графік розробки. Далі слідує етап розробки, який супроводжуються інтеграцією необхідних модулів і ретельним тестуванням. Після закінчення розробки та тестування команда власника сайту проходить навчання та отримує документацію. Потім сайт завантажується на сервер або хостинг та проходить фінальне тестування. Після внесення необхідних виправлень магазин запускається. Для стабільної роботи магазину потрібна підтримка. Якщо вам потрібен успішний інтернет-магазин з індивідуальним дизайном на фреймворку в розумні терміни та за обґрунтованими цінами — зверніться до команди розробників агентства iFish.

Відповіді на найпопулярніші запитання

Що таке CMS інтернет-магазину?

CMS, або система керування контентом — програмне забезпечення, яке дозволяє власникам інтернет-магазинів створювати, редагувати та публікувати цифровий контент сайтів без написання коду.

Які найпопулярніші CMS для інтернет-магазину у Європі?

Згідно з даними компанії Statista, у 2023 році основними постачальниками платформ для eCommerce в Європі були Woocommerce, Magento та Shopify.

Які найкращі варіанти CMS для простого інтернет магазину?

Для простого інтернет-магазину з невеликою кількістю товарних категорій та продуктів найкраще підійдуть такі CMS як WordPress із плагіном WooCommerce, Joomla та українська платформа Solomono.

Варіанти CMS для складного високонавантаженого інтернет-магазину

Для великого та високонавантаженого інтернет-магазину краще використовувати CMS платформи OpenCart, Drupal та OsCommerce. Популярна eCommerce-платформа Magento відрізняється високою універсальністю – для невеликих магазинів підходить безкоштовний варіант движка, а для великих магазинів та корпоративних ресурсів – його платна версія.

На якому двигуні найкраще розробляти інтернет-магазин?

Вибір двигуна залежить від багатьох факторів. Якщо хочете вибрати CMS, яка найкраще відображатиме ваші бізнес- та технічні потреби, зверніться за консультацією до фахівців.

Які обов'язкові функції CMS інтернет-магазину

До must-have функцій онлайн-магазину належать:

  • персональний кабінет покупця зі статистикою покупок;
  • інтеграція з платіжними системами та сервісами доставки:
  • можливість розміщення промокодів, акцій та знижок;
  • рядок пошуку за товарами та категоріями;
  • аналіз та статистика замовлень;
  • порівняння товарів, показ схожих, переглянутих та продуктів, що сподобалися;
  • кошик із можливістю редагування;
  • чат зворотного зв’язку, відгуки та питання.
На чому розробити маленький інтернет-магазин?

Один з найкращих движків для створення невеликого онлайн-магазину – WordPress з розширенням Woocommerce. CMS WordPress/Woocommerce безкоштовні та забезпечують базові потреби. При необхідності можна розширити функціонал, а також знайти безліч тем і доповнень як безкоштовних, так і платних.

Як правильно вибрати CMS для інтернет-магазину?

Щоб правильно вибрати двигун для магазину, необхідно провести аналіз ваших потреб та їх відповідність доступним на ринку України системам управління контентом. Також важливо оцінити свої навички та можливості через те, що вам доведеться взаємодіяти з системою.

Оцініть матеріал

Натисніть на зірку, щоб оцінити!

Немає голосів

Кількість голосів:

Середня оцінка / 5

Copyright © Ifish 2020 All Rights Reserved