Дропшипінг в Україні: особливості бізнесу та гайд для новачків

У сучасній епосі підприємництва, де кожен крок потребує ретельного планування та вивіреної стратегії, концепція дропшипінгу привертає увагу бізнес-спільноти своєю інноваційністю та перспективою. Дропшипінг дозволяє запустити бізнес, оминаючи традиційні обмеження та ризики. Це бізнес-модель eCommerce, за якої продавець не зберігає товари на складі, а передає замовлення та деталі доставки безпосередньо постачальнику чи виробнику. Потім постачальник надсилає товари безпосередньо покупцю. У цій моделі продавець виступає посередником між клієнтом та постачальником, отримуючи прибуток від різниці між оптовою та роздрібною ціною товару. Згідно з даними хостингової платформи Cloudways, високої рентабельності досягають лише 10% дропшиппінгових компаній, тому дропшипперам особливо важливо вибрати правильну стратегію та активно підтримувати процес продажу. Детально про переваги та недоліки дропшипінгу, а також фактори, які допоможуть вам зробити цю стратегію ефективною – у статті експертів компанії iFish.

Плюси та мінуси дропшипінгу

У той час як традиційні рітейлери стикаються з необхідністю визначити канали збуту, вибрати транспортні компанії, розробити та закупити упаковку з фірмовим дизайном, знайти склад та набрати співробітників для управління ланцюжком поставок, у дропшипінгу всі процеси передаються постачальнику. Вам як підприємцю залишається лише зосередитися на виборі товару та маркетингу.

Гнучкість, масштабованість та мінімальні ризики: топ-7 переваг дропшипінгу

До основних переваг дропшипінгу відносяться:

Зниження витрат, навантаження та відповідальності . Дропшиппери не займаються збиранням, упаковкою та відвантаженням продукції, а також контролем, поповненням та зберіганням запасів.
Висока рентабельність інвестицій, ROI (при правильному доборі товарних груп).
Мінімальні початкові інвестиції . Оскільки продукти не потрібно зберігати та доставляти, основні витрати будуть пов’язані зі створенням сайту.
Швидкий старт . Для початку роботи потрібно лише розробити онлайн-магазин, вибрати продукти з балансом ціни та якості, а також знайти надійних постачальників.
Гнучкість і масштабованість . Завдяки відсутності потреби у фізичному зберіганні товарів підприємці можуть легко розширювати свій асортимент та масштабувати бізнес без обмежень у складських потужностях.
Мінімізація ризиків . Оскільки товари закуповуються у постачальників лише після отримання замовлення від покупця, ризик зайвого інвентарю чи непроданих товарів зведений до мінімуму.
Ефективні рішення спеціальної продукції. Дропшипінг підходить для продажу габаритних або важких виробів, таких як меблі та велика побутова техніка, тендітних та цінних товарів — наприклад, посуду та ювелірних виробів, а також продуктів з особливими умовами зберігання.

 

Недоліки дропшипінгу, які варто врахувати перед запуском бізнесу

Хоча дропшипінг має безліч переваг, таких як конкурентні ціни, широкий вибір продуктів та якісний сервіс, він також пов’язаний із певними недоліками:

Відповідальність за якість та доставку товарів . Незважаючи на те, що продавець не зберігає товари на складі, він несе відповідальність за якість товарів та своєчасну доставку покупцям. Проблеми з якістю або затримки в доставці можуть негативно вплинути на репутацію бренду.
Обмежений контроль за процесом виконання замовлення. Оскільки процес виконання замовлення повністю контролює постачальник, продавець обмежений у можливостях втручатися у разі проблем із замовленням або доставкою.
Складна підтримка клієнтів . Важко забезпечити якісну підтримку покупців, особливо у разі виникнення претензій, якщо ви не керуєте продуктами та логістикою.
Проблеми синхронізації залишків : Іноді постачальники можуть не завжди мати актуальну інформацію про наявність товарів, що може призвести до ситуацій, коли товар, проданий на вашому сайті, насправді недоступний.
Висока конкуренція . Дропшипінг передбачає стратегію, що базується виключно на ціні. Швидше за все, вам доведеться конкурувати з іншими дропшипперами, які можуть запропонувати аналогічні продукти за ідентичною ціною та з подібними умовами доставки.
Необхідність вкладень у рекламу . Якщо не просувати свій онлайн магазин за допомогою платної реклами, на високі продажі можна не розраховувати.

Переваги дропшипінгу переважують недоліки, а грамотний підбір товарних груп, налагоджена комунікація з постачальниками та онлайн просування магазину допоможуть запобігти та подолати складності.

Порада експертів: гарною ідеєю не заходитиме на вже освоєні товарні ринки, а шукатиме продукти на ранніх стадіях проникнення. Так ви зможете випередити конкурентів, створити міцну присутність та почати отримувати стабільний прибуток.

 

Етапи налаштування продажів по дропшиппінгу

Продажі по бізнес-моделі дропшипінгу – чудова можливість стартувати в eCommerce бізнесі. Щоб заробляти за допомогою дропшипінгу, необхідно:

  • вибрати бізнес-нішу, визначивши, які продукти та на якому ринку продавати;
  • розробити фірмовий стиль, вибрати назву, створити логотип та колірну палітру відповідно до бізнесу та цільової аудиторії;
  • визначити хостинг-провайдера, платформу для створення сайту, та розробити чи налаштувати онлайн-магазин;
  • вибрати надійних постачальників у вибраній ніші та укласти з ними контракти;
  • зареєструвати бізнес та відкрити банківський рахунок;
  • просувати майданчик та продукти, залучаючи трафік за допомогою найкращих SEO-практик, платної реклами та соцмереж;
  • постійно масштабуватись, залучаючи нових постачальників та розширюючи асортимент продукції.

Розглянемо ці етапи докладніше.

 

Як вибрати нішу для дропшипінг-бізнесу

Оскільки близько 30% інтернет-магазинів використовують дропшипінг, конкуренція у цьому сегменті висока. Багато хто продає одні й самі товари, тому вкрай важливо відбудуватися від конкурентів. Один із способів виділитися на тлі інших дропшиперів — вибрати нішу, яка орієнтуватиметься на конкретний сегмент клієнтів, наприклад, товари для екстремального туризму чи власників кішок. Також рекомендують вибирати нішу відповідно :

  • зі своєю експертизою/хобі — що більше ви «в темі», то легше зрозуміти, що працюватиме для конкретної аудиторії;
  • з трендами — ознайомтеся зі списками трендових продуктів на Google Trends та Trendhunter, розгляньте популярні товари, які користувачі «гуглять» та активно обговорюють онлайн;
  • з попитом — перегляньте продукти, що найбільше продаються на Amazon за допомогою AMZScout, а також на українських маркетплейсах.

Визначивши потенційні ніші, проведіть дослідження ринку – з’ясуйте розмір ринкової ніші, тренди та темпи зростання. Це можна зробити, наприклад, за допомогою інструмента Semrush. Вивчіть цільову аудиторію: визначте демографічні характеристики (вік, стать, локація), рівень доходу, хобі та професію. Ця інформація допоможе на етапі брендингу. Вибравши нішу та асортимент продуктів, переходьте до брендингу.

Як створити фірмовий стиль

Унікальний фірмовий стиль виділить ваш дропшиппінг-бізнес серед конкурентів і зробить його незабутнім.

Визначте позиціонування бренду, вирішіть, яку ключову цінність принесе вашим клієнтам.
Придумайте назву компанії, що запам’ятовується. Врахуйте, що користувачі запам’ятовують імена, які легко вимовляти та друкувати.
Виберіть фірмові кольори.
Виберіть унікальний шрифт для логотипу, контенту та графічних матеріалів. Логотип бренду має виглядати просто, добре читатися на різних девайсах і водночас привертати увагу.

 

Порада експертів: фірмовий стиль – не статична категорія. Слідкуйте за трендами та постійно його оновлюйте.

 

Як створити інтернет-магазин, вибрати платформу та хостинг-провайдера

Запустити дропшипінг магазин можна на вже існуючих онлайн-платформах, проте робота на власному сайті дає низку переваг. Ви отримаєте повну свободу у брендингу та бізнесі — від налаштувань теми до вибору платіжних шлюзів. Щоб створити магазин для дропшипінгу, виберіть доменне ім’я із закінченням .com, .store або .shop., а також платформу CMS (систему керування контентом), наприклад WordPress. Вибираючи хостинг-провайдера, зверніть увагу на такі показники, як безпека, гарантія збереження даних та наявність резервного копіювання, можливість масштабування, рівень доступності та техпідтримки, а також час безперебійної роботи та вартість. При виборі CMS врахуйте досвід користувача (UX), можливість підключення платіжних шлюзів, чіткого та розгорнутого опису продуктів та їх характеристик, наявність форми зворотного зв’язку та оптимізації під різні девайси.

 

Як вибрати постачальників для дропшипінгу

Успіх вашого дропшипінг-бізнесу залежить від вибору постачальників. Постачальники не лише надають продукти, але й відповідають за якісну логістику. При їх пошуку необхідно враховувати такі параметри:

  • легальність та репутація;
  • мінімальна кількість у замовленні;
  • тарифи на упаковку, повернення товарів та грошей;
  • якість сервісу та канали підтримки покупців;
  • якість продуктів та упаковки;
  • логістика, терміни обробки та виконання замовлень, політика повернень;
  • інтеграція вашого програмного забезпечення з програмного забезпечення постачальника.

Підготуйте зразок договору про пряме постачання, опишіть у ньому всі необхідні параметри, такі як оптова ціна товару, стандарти доставки, порядок повернення, вимоги до якості та інші умови.

 

Як оптимізувати та просувати дропшипінг-бізнес

Після початку ваш сайт може загубитися в пошуковій видачі на останніх сторінках, тому для залучення покупців необхідно його просувати. Щоб залучити на сайт трафік та наростити продаж, потрібні:

  1. SEO, або пошукова оптимізація — дії, спрямовані на підвищення рейтингу веб-сайту та більшу видимість у пошуковій видачі.
  2. Створення та розміщення корисного, інформативного контенту.
  3. Рекламне розсилання на e-mail, адреси яких ви можете отримати, додавши форму передплати та запропонувавши знижку за реєстрацію.
  4. Маркетинг у соцмережах, таких, як Instagram, Facebook, Youtube та TikTok.
  5. Реферальний маркетинг, чи просування компанії через поточних та потенційних покупців. Для цього попросіть клієнтів поділитися реферальним посиланням на продукти зі своїми друзями та членами сім’ї за додаткову знижку чи інші бенефіти.
  6. Реклама на платформах Google Ads або Facebook Ads з розширеними налаштуваннями націлювання, що допоможе залучити клієнтів серед цільової аудиторії.

Крім того, можна розміщувати свої продукти на популярних eCommerce-майданчиках. Це дозволяє залучити покупців із найбільш зручних для них платформ.

 

Дропшипінг в Україні: можливі проблеми та шляхи вирішення

Проблеми дропшипінгу в Україні пов’язані як з економічними чинниками, так і із загальними труднощами, з якими стикаються українські бізнесмени. Серед головних проблем можна виділити такі:

 

Слабка купівельна спроможність населення через низький рівень доходів і бажання заощадити багато покупців вибирають продавців не за сервісом, а за ціною.

Рішення: вибирайте постачальників із оптимальними ціновими пропозиціями.
Безвідповідальність деяких постачальників – порушення термінів постачання чи відвантаження неякісної продукції.

Рішення: до укладання договору вивчіть історію компанії, кількість років на ринку, галузеві дослідження та рейтинги, фінансову стабільність та наявність сертифікатів ISO, CE, FDA.

  

Низький технічний рівень оптових продавців та відсутність інформації про наявність товарів та реальні залишки на складі.

Рішення: з’ясуйте рівень обліку товарів потенційного постачальника та вивчіть відгуки покупців щодо якості його сервісу.
Тривала доставка під час роботи з іноземними постачальниками.

Рішення : пропрацюйте схеми оптимізації логістики, інформуйте покупців про реальні терміни доставки.
Несумлінна конкуренція та демпінг з боку деяких учасників бізнесу.

Рішення: збільшуйте частку ексклюзивних товарів у загальному пакеті пропозицій.

Що вибрати: найпопулярніші товари для дропшипінгу в Україні

Від правильного вибору ніші та товару залежатиме рівень вашого прибутку. До загальних факторів, що впливають на вибір ніші, належать:

  • Спеціалізація та ексклюзивність — що вищий рівень спеціалізації, то нижча конкуренція і більше прибуток. Орієнтуйтеся на вузьку аудиторію, а не на масового покупця у висококонкурентному середовищі.
  • Конкуренція – вибирайте ніші зі здоровою конкуренцією.

Один із способів вибору ніші – орієнтація на знайомі продукти та особисті захоплення. Вибравши нішу з продуктами, в яких добре знаєтеся і особисто зацікавлені, ви зможете залучити таких же зацікавлених покупців. Серед найпопулярніших товарів для дропшипінгу:

  • Електроніка, смартфони, гаджети та аксесуари відносяться до товарів підвищеного попиту та часто оновлюються. Однак треба враховувати, що це одна із найвищих конкурентних ніш.
  • Одяг . Стилі постійно змінюються, тож одяг часто купують. Головне — відстежувати тренди та пропонувати ексклюзивні товари.
  • Модні аксесуари, галантерея та наручний годинник складають важливу частину іміджу, до того ж їх часто купують на подарунки. Смарт-годинник затребуваний у молоді, шанувальників спорту та здорового способу життя.
  • Косметика та парфумерія відносяться до затребуваних товарів та користуються постійним попитом.
  • Спортивний та туристичний одяг, аксесуари – високомаржинальна вузька ніша з відносно низьким рівнем конкуренції.

  • Іграшки, дитячий одяг та продукти догляду – товарна група зі стабільним попитом.
  • Сувеніри та подарунки – ніша з високими націнками, в якій можна знайти ексклюзивні товари.
  • Товари для здоров’я, вітамінні добавки та БАДи — оскільки більшість людей дбає про здоров’я, такі товари завжди у тренді.
  • Товари для тварин – багато людей готові відмовляти собі, але не своїм вихованцям.
  • Товари для хобі та дозвілля – любителі різноманітних хобі готові витрачати великі суми на свої захоплення.

Найпростіший спосіб перевірити затребуваність певної ніші та товарів – провести моніторинг у Google Trends. Тут можна дізнатися, як часто шукають товари, які ви плануєте продавати через дропшипінг. Крім того, вибрати нішу і перевірити, чи будуть попитом вибрані вами товари, можна на Amazon і AliExpress.

Найпоширеніші помилки при виборі категорії

Бізнесмени-початківці, вибираючи товарну групу, іноді припускаються помилок. При цьому помилки найчастіше одні й ті самі:

  • вибір масової продукції, покупці якої зазвичай вибирають чи перевіреного, чи «найдешевшого» продавця;
  • часті зміни ніші у випадках, коли товар “слабко йде” або приносить мало прибутку, призводять до втрати іміджу;
  • Цінова гойдалка — щоб вибрати оптимальні ціни, проведіть моніторинг цін конкурентів.

Щоб правильно вибрати товари для дропшипінгу і не залежати від сезонності та інших факторів — орієнтуйтеся на продукти стійкої або так званої «вічнозеленої» ніші, які користуються попитом цілий рік.

Критерії вибору постачальників для дропшипінгу

Правильний вибір постачальників — один із ключових факторів успіху дропшипінгу бізнесу. Щоб вибрати найкращих постачальників, орієнтуйтеся на ці показники:

  • Стаж на ринку. Щоб не зв’язатися з «одноденками», обов’язково перевіряйте вік компанії.
  • Швидке виконання замовлень. Задоволені клієнти – ваш головний пріоритет. Вибирайте постачальників терміном доставки не більше 48 годин.
  • Якість продуктів. Для значної частини покупця якість продуктів – один із найважливіших критеріїв вибору продавця. Продаючи якісні товари, ви зменшите кількість повернень. Якщо плануєте продавати продукцію маловідомих брендів, наперед запитайте та протестуйте зразки.
  • Підтримка клієнтів . Час та якість відповідей на запитання та відгуки, гарантійний та післягарантійний сервіс — показники, від яких залежить досвід користувача та загальна задоволеність ваших покупців.
  • Політика повернень – важлива частина успішного онлайн-бізнесу. Вивчіть порядок повернення та його відповідність законодавству.

Ще один важливий критерій – зрозумілий розрахунок вартості доставки. Витрати на неї мають бути прозорими та справедливими — у цьому випадку у покупців не буде причин залишати товари у кошику та писати погані відгуки.

Відповіді на найпопулярніші питання про дропшипінг

Що потрібно, щоб займатися дропшипінгом?

Щоб займатися дропшипінгом, необхідно мати зареєстрований бізнес, інтернет-магазин та договори постачання з власниками товарів.

Як працює система дропшипінгу?

Кінцеві покупці обирають, замовляють та оплачують товар на сайті дропшипінгу. Сайт передає гроші за мінусом встановленої маржі та перенаправляє замовлення власнику товару, як правило, виробнику або оптовому продавцю. Власник товару формує посилку та доставляє покупцю. Таким чином, дропшиппер виступає посередником між покупцями та власниками товару і не бере участі в операціях з формування товарних запасів та доставки замовлень.

Звідки брати інформацію про популярні товари для дропшипінгу?

Отримати інформацію про популярні товари для дропшипінгу можна на таких онлайн-сервісах, як Google Trends, Sell the Trend, SaleHoo, Asify та інші. Google Trends – один із простих інструментів, з яким впорається будь-який новачок. Необхідно вибрати цікаву для вас нішу, вказати товари, отримати список найпопулярніших ключових фраз та запитів. Сервіс надає графік динаміки ключових фраз за вказаний період часу, аналіз трендів по окремих регіонах та порівняння популярності різних продуктів. Розроблений на основі штучного інтелекту сервіс Sell the Trend проводить аналіз даних з топових майданчиків AliExpress, Amazon та магазинів Shopify та видає інформацію про популярні товари в режимі реального часу. Доступні фільтри за різними категоріями та розділ «Бестселери» для вивчення найпопулярніших позицій.

З якого майданчика продавати товари по дропшипінгу?

Товари з дропшипінгу можна продавати з власного інтернет-магазину, а також з OLX.ua, Prom.ua, Kidstaff.com.ua та Klumba.com, а також майданчиків соцмереж. Необхідно враховувати, що соцмережі не можу повноцінно замінити власний сайт та спеціалізовані майданчики – на них відсутній необхідний функціонал, такий як кошик, а також інтеграція з сервісами оплати та доставки.

Як створити дропшипінг інтернет-магазин?

Створити власний дропшипінг інтернет-магазин можна самостійно за допомогою конструктора. Щоб розробити повноцінний дропшипінг сайт з необхідним функціоналом, краще звернутися до спеціалізованої веб-студії .

Скільки можна заробити на дропшипінгу в Україні?

Ваші доходи залежатимуть від часу, який ви зможете приділити цьому бізнесу, наскільки вдало виберете нішу, товарні групи та постачальників. Ваш заробіток може обчислюватись як тисячами, так і мільйонами гривень. Ще один фактор успіху – правильно розроблений, привабливий та надійний інтернет-магазин. Зв’яжіться з нами , щоб дізнатися деталі та запустити прибутковий eCommerce бізнес.

Оцініть матеріал

Натисніть на зірку, щоб оцінити!

Немає голосів

Кількість голосів:

Середня оцінка / 5

Copyright © Ifish 2020 All Rights Reserved