Зміст
За 2021 рік продажі e-commerce досягнуть 18% усіх роздрібних продажів, а до 2024 року показник збільшиться до 22%. При цьому завершуються покупкою лише 2% відвідувань інтернет-магазинів, а 69% товарів залишаються покинутими у кошиках. Незважаючи на те, що в інтернеті є 24 мільйони інтернет-магазинів, менше мільйона з них продають товари на суму понад 1 тисячу доларів на рік. Висновок один: недостатньо просто створити комерційний сайт.
Без постійного покращення та просування інтернет-магазин залишається каталогом товарів.
Що робити, якщо ви створили сайт, а продажу немає? Фахівці веб-студії IFish поділилися рекомендаціями щодо покращення та ефективного розкручування інтернет-магазину.
# 1. Налаштуйте контекстну рекламу
Контекстна реклама — це текстові, графічні оголошення та відеореклама, які показуються користувачам відповідно до їх пошукових запитів, інтересів або поведінки в інтернеті. Контекстна реклама працює за виборчим принципом: відображається лише у тих користувачів, інтереси яких відповідають виду товару або послуги. Таких користувачів називають цільовою аудиторією. Контекстна реклама підвищує ймовірність здійснення цільової дії та оптимізує рекламний бюджет. Інші переваги контекстної реклами:
- швидкі налаштування та запуск рекламної кампанії;
- легкість внесення змін у залежності від результатів;
- можливість допродажу за допомогою інструментів ремаркетингу;
- максимальне попадання в цільову аудиторію відповідно до рівня доходів, статі, віку, місця проживання та інших факторів.
Розрізняють такі види контекстної реклами: пошукова, медійна, а також ремаркетинг та ретаргетинг.
Реклама у пошуку
Передбачає стимулювання теплих лідів (потенційних покупців) із сформованими запитами. Наприклад, користувач шукає комп’ютерне крісло та вводить запит «Купити комп’ютерне крісло Київ». Якщо ви налаштували оголошення з цими ключами та таргетом на Київ, воно з’явиться в рекламному блоці пошукової видачі.
Медійна реклама
Найпоширенішими інструментами медійної реклами є статичні або анімовані банери, відеоролики, брендовані сторінки, PR, Rich Media та інші. Медійну рекламу використовують для виведення на ринок нових продуктів та брендів, масштабування бізнесу та виходу компанії на нові ринки. Вона націлена на холодну та нейтральну аудиторію, доводить інформацію про продукти та послуги, мотивуючи їх купити.
Ремаркетинг
Можливість Google Ads дозволяє показувати рекламне оголошення користувачам, які заходили на сторінки інтернет-магазину. Така реклама відображається на YouTube, Gmail та інших сайтах, які входять до контекстно-медійної та пошукової мережі Google. Інструменти ремаркетингу можна використовувати для персоналізації рекламних оголошень, наприклад, можна запропонувати клієнту знижку на групу товарів, якою він цікавився.
# 2. Оптимізуйте сайт під пошукові системи
SEO (Search Engine Optimization) – комплексні заходи, спрямовані на підвищення позиції та видимості веб-ресурсу у пошукових системах. Мета SEO – досягти показу сайту на перших сторінках видачі. Пошукова оптимізація передбачає технічну, on-page та off-page частини, серед них:
- SEO-аналіз конкурентів;
- збирання семантичного ядра;
- опрацювання usability;
- перевірка швидкості завантаження десктопної та мобільної версій (наприклад, за допомогою Google Test My Site або Google PageSpeed Insights);
- перевірка індексації контенту;
- видалення дублів контенту та сторінок;
- усунення битих посилань (один із сервісів для перевірки – Screaming Frog SEO Spider);
- завантаження Robots.txt (довідка Google містить докладну інструкцію для створення файлу robots.txt);
- перевірка веб-сайту на відсутність багів.
Аналіз конкурентів дозволяє визначити ефективні стратегії SEO просування, а також позначити конкурентність ніші. Якщо товар чи послуги є висококонкурентними, витрачати значні суми на SEO недоцільно — домогтися топових позицій у видачі буде складно. У такому випадку краще наголошувати на просуванні продуктів або послуг компанії в соціальних мережах, а також вибирати середньо- та низькочастотні ключі та вузьконаправлений націлення. Семантичне ядро – це ключові слова та їх поєднання, які описують зміст сайту. Ключові слова підбирають відповідно до пошукових запитів, які користувачі набирають у пошуковому рядку. Розрізняють такі ключові слова:
- За обсягом пошукового попиту (частотою введення в пошук): високочастотні, середньочастотні та низькочастотні ключові слова. Високочастотні запити найбільш узагальнені та конкурентні – понад тисячу запитів на місяць. Низькочастотні запити (менше 100 запитів на місяць) — це конкретні запити, наприклад «доставка квітів Київ Нивки». Незважаючи на те, що кількість низькочастотних запитів значно менша, ніж високо- та середньочастотних, вони відповідають конкретним намірам користувачів, а конкуренція за ними набагато нижча.
- За геозалежністю ключі відповідають країні, регіону, місту та адресі.
- За призначенням поділяються на інформаційні та комерційні. Комерційні ключі використовують для просування товарів чи послуг інтернет-магазинів, інформаційні – для контенту некомерційного характеру, тематичних статей та блогів.
Семантичне ядро підбирають за допомогою інструментів та сервісів Google Keyword Planner, Keyword Tool, «Підбір слів» від Яндекса, Ahrefs та Serpstat. Наступний етап – створення сайту відповідно до семантичної структури . Якісна структура – один із головних інструментів клієнтоорієнтованого онлайн-бізнесу. Важливо побачити сайт очима відвідувача, зрозуміти мету його візиту та стимулювати оформити замовлення за короткий час із мінімальною кількістю кліків. Щоб інтернет-магазин був зручним, користувач повинен розуміти:
- де вона знаходиться на сторінці;
- як перейти на головну сторінку та у потрібну категорію товару;
- як зробити замовлення та зробити оплату;
- де є контактні дані компанії, умови доставки, повернення, обміну та інша важлива інформація.
Правильна структура однаково важлива і для відвідувача, і для успішного просування. Пошукові роботи добре індексують структуровані сторінки та підвищують рейтинги сайтів із зрозумілою структурою. Опрацювання usability сайту. Юзабіліті — показник зручності використання сайту, який оцінюють за п’ятьма показниками:
- легкість у користуванні – наскільки легко користувачам робити потрібні дії;
- ефективність – як швидко відвідувач орієнтується на сайті;
- запам’ятовуваність – наскільки легко користувач орієнтуватиметься при поверненні на сайт через певний час;
- помилки – скільки помилок допускають користувачі при користуванні сайтом;
- радість — рівень комфорту під час використання веб-сайту.
Створити інтернет-магазин з високим рівнем юзабіліті означає опрацювати: Шапку сайту У ній мають бути такі складові, як дескриптор, конверсійні елементи та контактні дані. Дескриптор – короткий опис сайту або УТП. Конверсійні елементи – кнопки “Замовити зворотній дзвінок”, “Кошик”, “Особистий кабінет”. Шапку краще зробити закріпленою та розмістити на ній посилання переходу в основні розділи каталогу. На головній сторінці розміщують яскраві банери з вигідними пропозиціями, блок «Переваги», посилання на основні сторінки та каталог товарів. Елементи навігації До них відносять горизонтальне та вертикальне меню, футер (блок у нижній частині сторінки з другорядною інформацією), пошук за назвою, фільтри та посилання на групи товарів. Крім того, необхідно перевірити та при необхідності покращити каталог, картки товарів, а також функціонал купівлі, оплати та доставки. Наприклад, форма купівлі повинна містити мінімальну кількість полів для заповнення. Особливо важливою є правильна організація кошика з візуалізацією товарів, можливістю збільшення та зменшення кількості, підрахунком загальної вартості замовлення. Видалення дублів контенту та сторінок. Дублі – однакові сторінки з різними адресами. Вони ускладнюють роботу пошукових систем, можуть ускладнити індексацію сторінок. Існують безкоштовні сервіси та інструменти, які допоможуть виявити дубльовані сторінки та контент. Перевірка веб-сайту на помилки. Технічні помилки також знижують ефективність просування веб-сайтів. Знаходять помилки за допомогою Google Search Console. За результатами перевірки програма видає звіт із чотирма варіантами результатів:
- Помилка для сторінок, які не можуть індексуватися через помилки. Простежте, щоб до цього розряду не потрапляли основні сторінки.
- “Без помилок, є попередження” – ці сторінки індексуються обмежено.
- “Сторінка без помилок” – ці сторінки індексуються без обмежень.
- “Виключено” – найчастіше це дублі.
Google Search Console пропонує простий і зрозумілий посібник з перевірки та усунення помилок. Пропрацювавши їх, ви зможете отримати більш високі позиції сайту в пошуковій системі.
# 3. Просувайте інтернет-магазин у соцмережах
SMM — це різновид інтернет-маркетингу, який спрямований на взаємодію з клієнтами в соціальних мережах та месенджерах. За допомогою просування в соцмережах домагаються підвищення впізнаваності бренду та лояльності аудиторії, мотивують переходити до інтернет-магазину, залучають нових клієнтів та збільшують продажі. Для ефективного SMM просування потрібно:
- визначити цільову аудиторію та скласти портрет передплатника;
- оформити профілі у соцмережах;
- випускати регулярний та різноманітний контент;
- експериментувати з таргетованою рекламою та просуванням у інфлюєнсерів.
Аналіз цільової аудиторії
Дозволяє підвищити інтерес та лояльність до магазину та товарів, знизити витрати на подальше просування. Вивчити та зрозуміти потенційного клієнта допомагають опитування та вбудована аналітика соцмереж, яка збирає географічні, соціально-демографічні та поведінкові дані. Як отримати дані про свою ЦА:
- Аналітика сайту Інструменти Google Analytics, Microsoft Clarity та Яндекс.Метрика дозволяють проаналізувати джерела трафіку та отримати основну інформацію про покупців – від демографічних даних до кількості та тривалості відвідувань інтернет-магазину.
- Онлайн-опитування. Для швидкого опитування великої кількості користувачів використовуйте Google Forms, Typeform та Surveymonkey. Діліться опитуваннями в соцмережах компанії, а також налаштовуйте рекламу, що таргетує, щоб зібрати більше відповідей.
- Аналіз аудиторії конкурентів. Сервіси SEMrush, SimilarWeb, SpyMetrics, SpyFu чи Quick Search допоможуть відстежити поведінку відвідувачів на сайтах конкурентів та скласти ефективний маркетинговий план.
- Вбудовані інструменти соцмереж. Facebook Insights та Twitter Analytics дозволяють аналізувати статистику взаємодії та ефективність профілю, поведінкові та демографічні чинники.
- Автопарсери. Парсери – програми, які збирають, систематизують та проводять аналіз великих обсягів даних.
- CRM системи. Системи управління взаємовідносин із клієнтами допомагають аналізувати, коригувати дії покупців та складати персоналізовані пропозиції.
Проаналізувавши дані про ЦА, переходять до складання портрета цільового покупця. Для цього ЦА розбивають на сегменти за такими критеріями: стать, вік, місце проживання, рівень доходів, освіта та професія, сімейний стан, інтереси, звички, хобі, поведінкові патерни. Складають портрет ідеального покупця та його усереднений образ. На їх основі розробляють унікальні торгові пропозиції, а потреби, уподобання та переваги враховують при створенні профілів у соціальних мережах.
Створення сторінок у соцмережах
Просування інтернет-магазину в усіх соцмережах одночасно дорогий процес. Тому важливо вибрати найефективніші платформи відповідно до ніші інтернет-магазину та ЦА. Так, товари beauty-сфери ефективніше просувати в Instagram, продукцію для підлітків – в Instagram і TikTok, товари середньої цінової категорії та класу люкс – у Facebook та на YouTube. У кожної соцмережі свої алгоритми просування та правила оформлення профілів. Загальне правило для всіх платформ – унікальний дизайн сторінок, який відповідає корпоративному стилю, а також тексти, що залучають, і ставка на stories.
Наповнення профілів контентом
Основна проблема просування у соцмережах — складність виділитися в умовах високої конкуренції. Стрічка постійно оновлюється, кожну секунду публікуються нові матеріали. Тому важливо регулярно наповнювати профіль якісним та цікавим контентом. Для постінгу без простоїв створюйте рубрикатор та контент-план. Визначте завдання просування бізнесу у соцмережах: познайомити з магазином та продукцією, підвищити лояльність відвідувачів чи продати конкретні продукти. Вивчіть профілі конкурентів, їх сильні та слабкі сторони, спільні риси та відмінності від вашої контент-стратегії. Відповідно до «золотої формули» 40% постів мають бути розважальними, 30% — брендовими та репутаційними, 25% — освітніми та експертними, і лише 5% — рекламного характеру.
Таргетована реклама
Таргетована реклама показується користувачам, які відповідають заданим параметрами. Системи аналізу веб-сайтів аналізують поведінку відвідувачів: інтереси, розташування, запити та історію відвідувань. Ця статистика дозволяє сегментувати ЦА, коректно вибрати мету рекламної кампанії і не «злити» бюджет. Основні варіанти націлення реклами:
- геотаргетинг;
- інтереси та товари;
- соціально-демографічні чинники;
- поведінковий націлення.
Якщо реклама не дає результатів, можна змінити налаштування, замінити рекламний текст або банер. Завдяки цільовій рекламі рекламодавець показує оголошення користувачам, які найбільше зацікавляться продуктом або послугою. Це знижує витрати на маркетинг, збільшує конверсію та продажі. Налаштування таргетованої реклами в соцмережах проводять за подібними алгоритмами:
- У соцмережі відкривають рекламний кабінет.
- Вибирають мету кампанії.
- Створюють рекламне оголошення, додають зображення, відеоролики, тексти та посилання.
- Налаштовують рекламні майданчики.
- Визначають витрати на рекламну кампанію та термін показу оголошень.
Інфлюєнс-маркетинг
Це просування продукту чи послуги у соціальних мережах впливовими особами. Чому інфлюєнс-маркетинг стає більш затребуваним? Люди перестають довіряти рекламі компаній та брендів, зате більше вірять експертам та популярним блогерам. Лідери думок допомагають знайомити людей з компаніями та продуктами, формують довіру до брендів. Стратегія інфлюєнс-маркетингу включає постановку завдань, вивчення ЦА та складання портрета покупців, пошук лідерів думок, підготовку комерційної пропозиції. Заключний етап – оцінка ефективності з використанням аналітичних інструментів соціальних мереж.
# 4. Інвестуйте в email-маркетинг
Першого рекламного листа відправили ще 1978 року. Незважаючи на появу нових інструментів для просування бізнесу, email-маркетинг залишається ефективним способом збільшення продажів. За даними HubSpot, понад 90% інтернет-користувачів користуються електронною поштою щодня, а 59% стверджують, що листи впливають на рішення про купівлю. 2020 року в Україні налічувалося близько 12 мільйонів електронних поштових скриньок. Ефективне email-розсилка вибудовує довірчі відносини з аудиторією, допомагає повідомити про вигідні пропозиції та збільшити прибутковість бізнесу за рахунок допродажу. Крім того, повернення інвестицій від email-маркетинг більше, ніж від соцмереж. Короткий гайд із впровадження email-маркетингу у бізнес:
- Встановіть цілі email-маркетингу. Ефективна стратегія починається з визначення бажаного результату. Цілями можуть бути допродажу та збільшення продажів, підвищення впізнаваності бренду, залучення постійних клієнтів. Лист, написаний для стимулювання першої покупки, відрізнятиметься від мейлу, спрямованого на повторні продажі. Обидва листи можуть містити заклик до дії, але лист з ретаргетингом може містити персоналізовані оновлення, інформацію або пропозиції, що базуються на раніше скоєних покупках.
- Вивчіть свою аудиторію. Створіть образ покупця, заснований на даних про інтереси, потреби та звички цільової аудиторії. Щоб сформувати образ покупця, зберіть демографічні дані про поточних клієнтів, за допомогою інтерв’ю або опитувань проаналізуйте їх переваги, потреби та болі.
- Виберіть сервіс автоматизації email-розсилок. Вам доведеться надсилати від кількох сотень до тисяч листів щотижня і збирати дані щодо кожного з них. Сервіси email-розсилок автоматизують цей процес, допомагаючи збирати та обробляти дані та результати email-кампаній.
- Зберіть базу контактів для розсилки. Регулярно видаляйте неактивні передплатники розсилки, щоб знизити показник відмов і забезпечити проходження листів через фільтри спаму. Один із ефективних способів зібрати базу передплатників — використання лід-магнітів, наприклад: корисні чек-листи, гайди, навчальні матеріали та відеоуроки, знижки та промокоди у подарунок за передплату.
- Сформулюйте стратегію email-маркетингу. Для підвищення конверсії використовуйте листи з пропозиціями та знижками, а також надсилайте новини нових продуктів. Для покращення взаємодії надсилайте корисний контент, вітальні листи до дня народження та у свята, а для збільшення трафіку — огляди кращих статей за місяць.
- Персоналізуйте листи. Сегментуйте передплатників розсилки на групи відповідно до інтересів, бажань та потреб, надсилаючи мейли з релевантним контентом. Наприклад, стрімінговий сервіс Spotify щотижня надсилає передплатникам новий плейлист Discover Weekly — збірник із 30 пісень, зібраний на основі історії прослуховувань користувача.
- Оцініть результати. Щоб оцінити ефективність вкладень у email-маркетинг, відстежуйте дані результатів. Основні показники, за якими слід стежити:
- Відкриття: кількість людей, які відкрили листи на пошті.
- Показник клікабельності (CTR): кількість людей, які клацнули на посилання в електронному листі, перейшовши на сайт або в конкретний розділ.
- Відписки: кількість користувачів, які відписалися від email-розсилки.
Не можна на «можна» запускати email-кампанії, сподіваючись на збільшення конверсій та замовлень. Так ви ризикуєте «злити» гроші та втратити час. Ефективний спосіб перевірити гіпотези, збільшити показник відкритості листів, а також покращити їхню якість та зменшити кількість відписок – проведення A/B-тестування.
Топ помилок у просуванні інтернет-магазину: перевірте, чи не допускаєте їх ви
Помилки в просуванні інтернет-магазинів найчастіше допускають при пошуковій оптимізації та просуванні веб-ресурсу в соцмережах. Помилки SEO знижують рейтинг сайту в пошуковій видачі, збільшуючи витрати на просування в інших каналах комунікації. До найпоширеніших SEO-помилок відносять повільне завантаження сайтів, відсутність оптимізації під мобайл, проблеми з індексацією сторінок, відсутність title, підзаголовка H1 та description, використання «важких» зображень та відео, неправильне застосування редиректів. За даними SEO-аналізу, проведеного сервісом Sitechecker, із загальної кількості перевірених сайтів високу оцінку отримали лише 5% веб-ресурсів. 54% сайтів отримали задовільну оцінку, а 16% веб-ресурсів фіксують критичні SEO-помилки. При просуванні інтернет-магазинів у соцмережах найчастіше припускаються такі помилки:
- відсутність аналізу ЦА;
- слабка унікальна торгова пропозиція (УТП) або повна її відсутність;
- надмірна автоматизація зворотного зв’язку;
- відсутність унікальності в оформленні сторінок;
- накрутка передплатників;
- висока чи низька частота виходу постів;
- поганий зворотний зв’язок або повна її відсутність;
- видалення негативних коментарів;
- відсутність аналізу результатів.
Дослідження показують, що уникнути помилок у просуванні неможливо. Однак можна застрахуватися від критичних помилок і звести до мінімуму недоліки, які можуть суттєво вплинути на репутацію компанії та ефективність її просування. Для цього потрібні знання та досвід. Можна розбиратися в SMM самостійно, а можна довірити просування у соціальних мережах фахівцям із досвідом. Команда веб-студії iFish радить «ділитися» завданнями – так ви фокусуєтеся на пріоритетніших завданнях, раціонально витрачаєте ресурси і не вигоряєте, перетворюючись на Шиву з вісьмома руками.
Як просувати інтернет-магазин: самостійно чи за допомогою агентства?
Безліч статей в інтернеті пропонують інструкції з самостійного розкручування інтернет-магазинів. Головне, що потрібно зробити перед початком роботи, — розрахувати час, а також оцінити можливості та ризики. Чому довірити просування онлайн-магазину фахівцям – правильне рішення?
- Досвід. Команда iFish більше 10 років працює з проектами різної складності та тематики, використовуючи «білі» технології просування.
- Планування та прозорість. Ми готуємо та погоджуємо з клієнтом докладний план та робимо щомісячний звіт про результати виконаної роботи.
- Індивідуальний підхід. Для кожного проекту підбираємо ефективні майданчики та інструменти просування.
- Фокус в результаті. Головна оцінка результатів роботи – якісні та кількісні показники продажів.
На що важливо звернути увагу під час вибору компанії для співпраці? Ознайомтеся з проектами та відгуками клієнтів. Познайомтеся з командою, підготовкою, компетентністю та досвідом співробітників. Залишились питання? Бажаєте дізнатися орієнтовну вартість роботи з просування інтернет-магазину? Зв’яжіться з нами по телефону або чаті на сайті.
Оцініть матеріал
Натисніть на зірку, щоб оцінити!
Немає голосів
Кількість голосів:
Середня оцінка / 5